středa 3. února 2016

Batikovaný šátek z organtýnu - můj první "medový"

Už nějaký čas doma v igelitovém sáčku schovávám látku na šátek.
Koupila jsem bílý netužený organtýn v šíři 135 cm 70g/m2
Jak jinak než přes internet - tady.
Než jsem nakoupila tak jsem nějakou chvíli řešila:

Jaký je rozdíl mezi fáčovinou a organtýnem:


Fáčovina

Volně tkaná látka ze 100% bavlny. 
Lehká, vzdušná a prodyšná tkanina, která se hodí na první pokusy s batikováním.
Levná.

Organtýn

Je utkaný z měkké bavlněné nebo směsové příze.
Oproti fáčovině je pevnější. Je více podobný plátnu. 

A proč je můj batikovaný bavlněný šátek medový? 
Protože mi připomíná jeden hezký skoro jarní den, kdy jsem byla sama doma a mohla se s mým batikováním roztáhnout po celé kuchyni.
Pila jsem čaj s medem a užívala si tendle můj "medový" den.

Různě omotané nitěmi látky jsem obarvila obyčejnou barvou na textil (DUHA a CHEEDS)

Moje batika.
Velký batikovaný šátek a malé kousky na čelenky a gumičky do vlasů.


různé naskládání a omotání připravilo pro mě krásné překvapení

A todle je moje kouzlení s razítky.
Vyrobila jsem si je sama. 
Slepičky přišly obdivovat můj výtvor :-)

Návod na bavlněný batikovaný šátek 

a výrobu vlastních razítek: naleznete zde.


A příště se pustím do jiné batikovací techniky.