pondělí 15. února 2016

Valentýnský Harlekýn - domácí šlehačkový dort

Není nad domácí dort!
Tendle můj dort sice nevypadá jako od profesionální cukrářky, ale
já z něj mám radost.
Překvapil mě svou jednoduchou přípravou.
Je z čokoládového korpusu a z vyšlehané kakaové šlehačky. Ozdobený čokoládovou polevou. Je na něm vidět, že při výrobě polevy se něco nepovedlo (poleva se nestačila rozehřát, protože hrneček ve vodní lázně mi do lázně spadl :-), ale .... to nikdo nepzonal a nebo aspoň vůbec neřešil.
Proč taky, šlehačkový dort se nakrojil a rychle zmizel .....


Recept na valentýnský Harlekýn:


Čokoládový dortový korpus: 
4 vajíčka
80g moučkového cukru
2 polévkové lžíce oleje
2 polévkové lžíce kakaa
ke kakau dovážit polohrubou mouku na 80g
1 lžička prášku do pečiva

Vajíčka s moučkovým cukrem šleháme asi 5 minut, přidáme 2 lžíce oleje a znovu vyšleháme.
Smíchanou mouku s kakaem a práškem do pečiva pomalu přimýcháme a nalijeme do dortové formy.

Aby se upečený korpus dobře vyklopil, tak na dno formy pokládám pečící papír, který společně s ním ve formě upnu.

Dort pečeme na 180°C přibližně 20 - 25 min.

Šlehačkový krém:
já jsem použila
600 g šlehačky de Luxe 40% (předem pořádně schladíme)
6 lžiček moučkového cukru
3 lžíce kakaa
a šleháme do ztuhnutí.

Zchladlý korpus odlepíme od okrajů a znovu formu zavřeme a korpus potřeme šlehačkou.
V ledničce necháme hezky vychladit.
A vršek zdobíme třeba čokoládovou polevou.

Recept na čokoládovou polevu:
ve vodní lázni rozpustíme:
2 tabulky čokolády 
125 g másla
1 sklenička vody

Dort měl být jako Valentýnské překvapení, ale než se v ledničce vychladil, už o něm všichni věděli :-)